Polecamy :

Cholesterol

Zadbaj o swoje zdrowie

Zdrowe przysmaki

Śniadanie

Wiemy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dlatego powinniśmy powinniśmy przywiązywać do niego szczególna zdrowe przysmakiuwagę. Smaczne i odżywcze, choć niezbyt obfite, da energię na cały dzień, a kiedy zaczyna się zbliżać pora obiadu, uchroni przed pogryzaniem niezdrowych bomb cholesterolowych, takich jak pęczki.

Podstawą pysznego śniadania może byc pełnoziarnisty chleb pełnoziarnisty, najlepiej robiony na zakwasie . Vhleb smarujemy nie masłem a oliwą z oliwek oraz lekkim białym serkiem kanapkowym lub zwykłym białym chudym twarogiem. Sczególnie plecany z koziego sera . Na kanapkach oczywiście musza znaleźc się warzywa  – najlepiej świeże sezonowe. Zimą zamiast kłaśc na kanapki bezsmakowe szklarniowe warzywa kładziemy kiełki pszenicy lub fasoli mung

Obiad

Dieta niskocholesterolowa nie musi byc w cale  nudna i pozbawiona smaku. Tak naprawdę wszystko zależy od naszej wyobraźni. Z prostych składników i w cale nie siedząc w kuchni  godzinami, mozna wyczarowac fantastyczne danie obiadowe

Na małym ogniu przyrumieńmy 15 małych cebulek. Nasępmnie  ok. 1/4 z nich przekładamy do osobnego naczynia , zaś do pozostałej części dodajemy pół szklanki białego wina . Dodajemy około  0,5 kg pokrojonych piersi z kurczaka i dusimy na wolnym ogniu przez około 40 min. Łyzkę mąki, pół szczypty  słodkiej papryki , sól i pieprz rozprowadzamy w niewielkiej ilości wody i wlewamy do potrawki z kurczaka szybko mieszając. Gotujemy jeszcze 3 minuty. Objad dodajemy ze zrómieniona cebulką  i surówką, ewentualnie ziemniakami, ryżem bądź kaszą kuskus

zdrowe przysmakiDeser

Deserem mogą byc sorbety, desery owocowe, galaretki

Przygotuj:

2 opakowania galaretek, leśną i mandarynkową. Przygotuj każda wg opisów, a następnie dodaj do nich ulubione owoce. Czekamy aż galaretki stężeją i przelewamy do osobnego naczynia robiąc kolorowego przekładańca. Czekamy az deser stężeje do końca .

Kolacja

Wiele osób rezygnuje z kolacji i naraża się na problemy z zasypianiem, bo chociaz ze zbyt pełnym żołądkiem ciążko jest zasnąć, a z pustym niełatwo. Zdbajmy aby kolacja była lekka i niewielka i aby spożyć ją 2-3 godziny przed snem

Przepis na sałatkę „wszystko”

Kroimy sałatę, pomidory, selera naciowega, szynkę, ogórek, dajemy cguda wędllinę albo tyńczyka lub ugotowanego indyka. Do tego przygotowujemy pesto z oliwy z oliwek, dodajemy świeże listki z bazylii, sól, pieprz i mielimy w blenderze.

Tagi: , , , , ,